Zakladatel Slevomatu Tomáš Čupra má za sebou jistě těžké období. Poprvé v minulém roce se totiž jeho e-shop rohlik.cz vymanil ze ztrát. V České republice se jeho tržby vyšplhaly až k 2,4 miliardy korun. Jeho výdělek však byl 108 tisíc korun.
U nás v plusu a už míří za hranice
V letošním roce však poprvé zamířil zmíněný internetový obchod také do zahraničí. Stejně jako začínal v Praze, rozhodl se nyní většinový majitel online obchodu do maďarské Budapešti. Stejně jako ve zmíněné Praze čelí i v Budapešti velkým překážkám v podobě dopravních zácp. Ty jsou samozřejmě, i když se nám tomu těžko věří, mnohem větší než u nás v hlavním městě. I v Maďarsku je funkčních hned několik rozvozů potravin. Mezi ty známější patří například Tesco či CBA nebo SPAR.
Tomáš Čupr v některých rozhovorech uvedl, že jeho konkurenti v maďarské metropoli vozí zboží na místo určení až druhý den. Avšak velkou předností české firmy je to, že zboží po celé republice vozí již do dvou hodin. Není jisté, zda se toto podaří i v zahraničí, protože právě uvedené velké zácpy mohou být problémem při snaze dodržovat stejné lhůty, jako je tomu v České republice.
• Snaha o zapojení místních
Společnost se dále chce dopracovat k tomu, že přesvědčí místní dodavatele, aby se zapojili do online systému Rohlíku ve věci zpracování faktur. V tom vidí společnost možnost uspořit čas i náklady nejen svoje, ale i dodavatelů.
• Další karta v rukávu
Firma si také jako eso v rukávu připravila pro nakupující možnost zakoupit zboží společnosti Mark & Spencer, které není na maďarském trhu aktuálně dostupné.
• Budoucnost Rohlíku
Předpokladem dle celkového průběhu roku je, že se tržby zvednou přibližně ke 4,5 miliardám korun, což by znamenalo osmdesáti procentní nárůst proti roku předchozímu. Při podařené expanzi do dalších měst, jako je Vídeň a Bukurešť se dá očekávat, že tržby budou i nadále stoupat.