Nákup na webu je velmi rozšířená činnost. V době korovinarové krize to byla jediná možnost, jak nakoupit oblečení, nábytek, elektroniku a spoustu dalšího zboží.
Nákupy na internetu jsou velmi oblíbené a velmi hojně využívané. V době koronavirové krize nám nezbývalo nic jiného k nákupu, pokud jsme si chtěli koupit elektroniku, oblečení, obuv nebo jiné doplňky do domácnosti. Přinášejí spousty výhod pro kupující. A jaký? Ať už v tom, že nemusíte při nákupu opustit svůj dům a nákup můžete například uskutečnit při vaření oběda nebo u kávy, balíček Vám dovezou až ke dveřím a mnoho e-shopu nabízí možnost vrácení nevyhovujícího zboží zpět zadarmo. Bohužel, ale tyto nákupy kromě výhody mají i nevýhody. Na ty se trochu podíváme blíže.
Nevýhody nákupu na internetu
Velkou nevýhodou je, že zboží si vyzkoušíte až po nákupu. Tedy je nutné počítat s tím, že se netrefíte a budete muset zboží vracet. Velkou kapitolou je oblečení. e-shopy většinou mají i velikostní tabulky, proto se před nákupem vždy pořádně změřte. I vracení zboží může být jako velká nevýhoda a velká otrava. Další nevýhoda spočívá v nekalých praktikách některých e-shopu, a to v tom, že zaplatíte a žádné zboží Vám nedorazí anebo když Vám dorazí a Vám nevyhovuje a vrátíte ho a nepřijdou Vám už zpět peníze. Co s tím?
Prověření e-shopu je základ
Před každým takovým nákupem je dobré si e-shop prověřit. Existují různé recenzní stránky, kde lidé vkládají své zkušenosti. Před nákupem je dobré si přečíst i obchodní podmínky. Pokud se ovšem stane, že recenze jsou kladné a vy přece máte problém s e-shopem můžete se obrátit na Českou obchodní inspekcí. Ti už poté dokáží vyjednat s e-shopem pořádek a Vám se vrátí zpět peníze. A taky pokud e-shop na svých stránkách nenabízí kontaktní údaje asi má co skrývat a nebude úplně v pohodě. Jsou to maličkosti, kterých je třeba si všímat a dokáží Vám o e-shopu mnoho říci.